JÜRİ

Jüri Başkanı

Haluk Mescİ

BS ’72, MBA ’74. ODTÜ İİF, İş İdaresi.

1973 – 2004 arası reklamcılık.

Yaratıcı bölüm. Reklam yazarlığı. Ajanslar kurdu, büyüttü ve sattı:

– Birleşik Reklamcılar

– Markom Leo Burnett

– KLAN EURO RSCG

Türkiye reklamcılık tarihine geçmiş sloganlar yazdı:

Pril: Prille pırıl pırıl, Efes Pilsen: Bira, bu kapağın altındadır,  Kalebodur: Seramik budur, CinCin: Cin gibiler Cincin çiğner, Jill: Eskimiş çoraplarınızı atın! (Atamazsanız paspas yapın.), Elka: 100 kapı hemen, 1000 kapı yarın;  Ülker Gofret: 9 Kat tat, Schweppes: İnsanlar iyi şeylere layıktır, Ülker Taç Kraker: Atıştırın, açlığınızı yatıştırın; Alo: Beyazötesi,  Rejoice: Yıkıyorum, çıkıyorum; McDonalds: McDonald’s gibisi yok, UNO: Ekmeğinizi elletmeyin,  Dışbank: Dışbank reklamlarını gördünüz mü?

Reklamcılık kitapları çevirdi. ODTÜ, Anadolu Ün., Bilgi Ün., Adschool, Izmir Ekonomi’de reklam, reklam yazarlığı, yaratıcılık, marka yönetimi, tasarımcı düşünme dersleri verdi.

Yarışma jürilerinde görev yaptı: Kristal Elma jüri başkanlığı ve üyelikleri, Cannes Uluslararası Reklam Festivali Basın Jürisi 2008.

2004’te’de kendini reklam sektöründen emekli etti:

  • 2004-2012 Mahi Markalaştırma Hizmetleri.
  • 2012-2018 Haluk Mesci Reklam-Marka Danışmanlığı

Ayşe Aydın

1980 doğumlu olan Ayşe Aydın, 16 yıldır reklam sektöründe çalışıyor. 

Sırasıyla, dda, ddb&co, rafineri’de reklam yazarlığı; Medina Turgul ddb’de reklam yazarligi ve kreatif grup başkanlığı yaptı.

2014 Şubat ayında Team Red Kreatif Direktörü olarak çalışmaya başladı. Mart 2016 itibariyle Y&R/Team Red Executive Kreatif Di̇rektörü olarak çalışmaya başladı. Bugüne kadar bu ajanslarda Akbank, Hürriyet, Volkswagen, Siemens, SEK, Unilever, Opet,İş Bankası, Migros, Arçelik, Digiturk ve Vodafone gibi markalar için çalıştı.

Cannes, Eurobest, Kristal, Felis yarışmlarında jüri başkanlığı görevini üstlenmiştir.Ayrıca Kristal,Felis ve Brandweek de konuşmacı olarak bulunmuştur.

“Women to Watch:Fark yaratan kadınlar” seremonisinde Vodafone Kırmızı Işık Proje başkanlığı ile ödül almıştır.

Reklamcılar Derneğinde 2019 itibariyle Kreatif Komite Başkanlığı görevini sürdürmektedir.

Yerel ve global yaratıcılık festivallerinde, Türkiye’nin ilk Cannes Lions Grand Prix’si de dahil olmak üzere birçok ödül almıştır.

Cİhan İşbaşı

Gazi Üniversitesi Resim ana Sanat Bölümünü bitirdi. Karikatür, illüstrasyon, mizahi enstalasyon, çocuk resmi pedagojisi ve tiyatro alanlarında profesyonel olarak çalıştı. 90’lı yılların sonunda İletişim tasarımı ve yazarlığıyla ilgilenmeye başladı
.
Antalya’ya yerleştiği 1997 yılından itibaren sadece bu alanda çalışan İşbaşı; 2006-2012 yılları arasında Akdeniz Üniversitesi İletişim Fakültesi’nde Uzman Öğretim Görevlisi olarak (Reklamda Yaratıcılık) dersler verdi. 

Son 20 yıldır, kurucu ortağı olduğu Graphx’te yaratıcı ekibin yönetmenliğini yürütüyor. İşbaşı evli ve bir kız babasıdır.

Karpat Polat

 Türkiye’nin ve dünyanın önde gelen reklam ajanslarında görev yaptıktan sonra 2014 yılında kendi reklam ajansı K A R P A T, Independent Advertising Agency’yi kurdu.Coca-Cola’nın reklam ve ürünlerinde 1 yıl boyunca marka adını Türkçe olarak yazmasını sağlayan Koka-Kola 50. Yıl kampanyasıydı. Kristal Elma’da yılın entegre kampanyası ödülüne layık görüldü.

Bugüne kadar Cannes’da Türkiye’nin ilk Cannes Aslanı ve ilk Altın Aslanı dahil olmak üzere 53 farklı işiyle ödül kazanan ve 100’den fazla kez finale kalan Karpat Polat, yine Cannes’da 2 yıl üst üste global olarak Yılın Reklam Ajans sıralamasında ve yine global olarak 4 yıl üst üste en çok ödül alan yaratıcı yönetmenler arasında yer aldı

.Epica, Golden Drum, Kristal Elma ve Kırmızı gibi pek çok reklam yarışmanın Büyük Ödülü ve Grand Prix’lerini, çoğunlukla birden fazla kez kazandı. Dünyadan The Big Won ve Lürzer’s Archive gibi saygın otoriteler tarafından pek çok kez dünyanın en iyi reklam yazarı ve yaratıcı yönetmenleri arasında gösterildi, Turkish Times tarafından en yaratıcı 50 Türk listesinde yer aldı ve Fortune dergisi tarafından 40 yaş altı liderler sıralamasındaki tek reklamcı oldu.

Oğuzhan Akay

Gazi İletişim Radyo-TV Bölümü mezunu. TRT Türkiye’nin Sesi,  Ankara Radyosu, TRT2, Number One TV, cnbc-e ve Radyo D’de çeşitli programlar yaptı ve sundu. Posta’da köşe yazıları yayımlandı. Farklı ajanslarda yazarlık, yaratıcı yönetmenlik yaptıktan sonra Movida ortakları arasına katıldı.

Halen Come to Movida Ajans Başkanı.Yüzü aşkın mesleki ödülü var. RYD kurucu ve başkanlarından. RD Onur Üyesi.
Ayrıca Mesam ve TYS üyesi. 5 şiir kitabı, 3 deneme, 1 öykü kitabı var. Sonbaharda, Kırmızı Kedi’den Toplu Şiirleri Yayımlanacak.

Sefa Sofuoğlu

1964 yılında Adana’da doğdu. 1985 yılında Ç.Ü. Eğitim Fakültesi İngilizce Bölümü’nden mezun oldu. İlk karikatürü Çivi dergisinde yayınlandı. GIRGIR dergisindeki Çiçeği Burnunda Karikatürcüler köşesinde Oğuz Aral’ın iki satır eleştiri yazması için yüzlerce karikatür çizdi ve gönderdi. 1980 yılında GIRGIR’da karikatürü yayınlandığında uzun süre kendine gelemedi. Kendine geldikten sonra çizmekten hiç vazgeçmedi.

 GIRGIR’ın yanı sıra, Fırt, Dıgıl, Avni, Fırfır, Holigan, Parazit, Küstah, Ekspress Gazetesi, Milliyet Güney ve  Sabah Güney’de karikatür ve çizgi öyküleri yayınlandı. 2018 yılında senaryosunu Levent Cantek ‘in yazdığı 1951 grafik romanı yayınlandı. Sefa Sofuoğlu, 1996’dan beri reklamcılık, halkla ilişkiler ve yayıncılık sektöründe hizmet veren  Öncül/Sefa İletişim Hizmetleri’nin kurucu ortağı olup, halen art direktör olarak çalışmaktadır.

SELİM ÜNLÜSOY

Ogilvy İstanbul’un Yönetici Yaratıcı Yönetmenliğinin yanı sıra Avrupa İletişim Ajansları Birliğinin bir parçası olan EDCOM’un yönetim kurulu üyesi. Ogilvy İstanbul öncesinde Leo Burnett Moskova ve İstanbul, Lowe İstanbul ve DDB&Co.’da çalıştı ve ajansın Cannes Lions’da yılın en başarılı 3 ajansı olmasında önemli rol oynadı. Yerel ve global birçok markanın doğmasına, gelişmesine ve ilerlemesine katkıda bulundu.

Selim Ünlüsoy’un çalışmaları Cannes Lions, Golden Drum, One Show, New York Festivals, London International Awards, Epica, Kristal Elma, Kırmızı gibi hem uluslararası hem de yerel festivallerde 60’dan fazla ödüle layık görüldü.

Sema MİSÇİ KİP

Doç. Dr. Sema Misci Kip, İzmir Ekonomi Üniversitesi Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Bölümü’nde pazarlama iletişimi ve reklamcılık alanında dersler vermektedir. Araştırma alanları pazarlama iletişimi, reklamcılık, sosyal medya ve web siteleri olan Doç. Dr. Sema Misci Kip’in, Qualitative Market Research, Journal of Business Research, Public Relations Review, International Journal of Information Management, Global Media Journal, ve Journal of Marketing Communications gibi dergilerde yazıları ve makaleleri yayınlanmıştır.

Profesyonel olarak ulusal ve uluslararası reklam ve medya planlama stratejileri üzerine çalışmıştır. 2003 yılından beri İzmir Ekonomi Üniversitesi’nde olan Misci Kip, dekan yardımcılığı, bölüm başkanlığı, Senato üyeliği gibi farklı idari görevlerde faaliyet göstermiştir. European Advertising Academy (EAA), American Advertising Academy (AAA), European Communication Research and Education Association (ECREA), International Association for Media and Communication Research (IAMCR) üyesidir. Üniversite içerisinde iletişim eğitimine yönelik uygulamaların gelişmesi için GençYaratıcı İletişim Hizmetleri ajansının kurulmasına, bölümün ders programlarının geliştirilmesine, yeni dersler tasarlanmasına ve uzaktan eğitim ile uluslararası öğrenim kapsamında ABD ve Türkiye’deki üniversite öğrencilerinin birlikte sosyal sorumluluk projeleri üzerine çalışmalarına öncülük etmiştir. 2018 yılında öğrencilerin oluşturduğu Çocuk Gibi Bak kampanyasının faaliyetlerini, 2019’da Avrupa Birliği’nden alınan fon ile düzenlenen Diyalog Haftası’nın koordinatörlüğünü üstlenerek uluslararası boyuta taşımaya katkıda bulunmuştur.

Turusan ÇİNER

1982 İzmir doğumlu olup Ege Üniversitesi Fen Fakültesi Matematik Bölümü’nden mezun olmuş, yüksek lisans eğitimini Ege Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü İşletme Bölümü’nde pazarlama üzerine yapmıştır. Halen Ege Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Reklamcılık Bölümü’nde Doktora programına devam etmektedir.

Halen 2008 yılında kurduğu, pek çok ödül almış ve pek çok uluslararası markaya hizmet vermekte olan Ideart’da Ajans Başkanı ve Marka Yöneticisi görevlerini sürdürmektedir. 2017 yılından bu yana İzmir Reklamcılar Derneği Başkanı olarak marka iletişimi üzerine çalışmalarına devam etmektedir.

Yaşar Akbaş

12 yıl boyunca Yönetici Yaratıcı Direktör/Başkan Yardımcısı olarak hizmet verdiği Leo Burnett’i Türkiye’nin en yaratıcı ajanslarından biri haline getirdi.

2011 yılında sektörün farklı bir bakış açısına ihtiyacı olduğunu düşünerek Happy People Project’i kurdu.  Global Effie Endeksi’ne göre Avrupanın  5.nci, Türkiye’nin de “En Etkili Bağımsız Ajansı” seçilen Happy People Project ürettiği işler ve büyüklüğü ile bugün ülkenin en önemli bağımsız ajanslarından birisi.

Kristal Elma, Effie, Cannes Lions, London International, ADDY, Epica, Golden Drum gibi ulusal ve uluslararası yarışmalarda 200’den fazla ödül kazandı. Cannes Lions, Clio, New York Festival, Kristal Elma gibi önemli yarışmalarda jüri üyeliği ve başkanlığı; Reklamcılar Derneği’nde yönetim kurulu üyeliği yaptı.